Verzenden & retourneren

Verzenden

Kies onze betrouwbare partners van GLS of Fietskoeriers.nl

Werkkleding versturen in Nederland Wij versturen dagelijks vele bestellingen naar particulieren, sportverenigingen en bedrijven. Gratis verzending binnen Nederland bij besteding boven de € 25,- (excl. btw). Onder de 25 euro rekenen we verzendkosten a € 6,20 (excl. BTW). Wij versturen kleine en grote pakketten met Cycloon, PostNL of GLS en e-mailen altijd een Track & Trace code op de dag van verzending.

Zelf het aflevermoment bepalen?
Dat kan! Kies GLS voor bezorging overdag of zaterdag. Bij Cycloon hangt de bezorgtijd af van de stad (nieuw venster) waar je woont. Bij alle GLS bestellingen krijgen onze klanten op de dag van verzending een e-mail van GLS waarin ze zelfs vóór de eerste afleverpoging het aflevermoment kunnen aanpassen. Zo weet je zeker dat je de bestelling snel in huis hebt en hoef je niet een dag langer te wachten, zoals bij de meeste andere transportbedrijven. Bij Cycloon wordt er op 3 dagen geprobeerd te leveren, of je kunt het zelf wijzigen door contact op te nemen met de fietskoeriers.



GLS: Ophalen bij een afhaalpunt in de buurt?
Geen probleem! Je kunt uit meer dan 700 GLS PakketShops of GLS-depots kiezen. Dit kun je al doen op de dag van verzending via de GLS verzendbevestigingsmail. Kies dus bij het bestellen wel gewoon voor verzending met GLS en selecteer op de dag van verzending via de GLS mail een afhaalpunt.
Zoek op de GLS site alvast de dichtstbijzijnde pakketshop.

Wel of niet bij de buren afleveren?
Geef dit soort wensen aan in het opmerkingsveld van de bestelling, dan zetten wij het op het verzendlabel van jouw verzendmethode naar keuze.

Bij e-sportkleding begrijpen we dat je volledige controle wilt hebben over de levering van jouw bestelling. Daarom bieden wij naast onze uitgebreide GLS service een aantal extra verzendopties aan zodat we altijd aan je wens kunnen voldoen. Kies bijvoorbeeld voor;

Cycloon gaat op weg om jouw bestelling te bezorgen

Bezorging duurzaam geregeld via Cycloon & DHL

 Sportief èn duurzaam! Bezorging door fietskoeriers of groene bestelbus Levering ook in de avond Gratis verzonden vanaf € 25,00  Afleverplek te wijzigen tot vlak voor levering

Levertijd

De levertijd is meestal slechts enkele dagenDe levertijd is gemiddeld enkele werkdagen en gaat in op de dag dat de bestelling is betaald. Alle bestellingen dienen vooraf te worden betaald voordat deze in behandeling worden genomen, tenzij u heeft gekozen voor Achteraf betalen via Klarna (en deze bestelling ook is goedgekeurd door Klarna). 

  • Wij streven ernaar je bestelling binnen 6 werkdagen te bezorgen, tenzij anders aangegeven bij een van de artikelen uit de bestelling.
  • Tegen bijbetaling bieden wij diverse spoedlevering* opties aan. Daarmee is de snelst mogelijke levering de eerstvolgende dag. Alleen mogelijk bij orders met artikelen van ProAct, Kimood en Kariban (sportkleding en accessoires), mits voorradig.
  • Bestellingen voor kleding met bedrukking van logo's of teksten hebben minimaal 2 weken levertijd wanneer er geen overleg plaatsvond.
  • Na verzending duurt de GLS levering met track en trace slechts 1 dag.



Spoedlevering opties bij E-SportkledingSneller je bestelling in huis? Overweeg een spoedlevering
* Wil je zeker zijn van een snellere levering, neem dan vooraf even contact met ons op per mail of telefoon voor beschikbaarheid van jouw kleding.
 - Voor € 10,00 euro kies je een spoedlevering via DPD binnen 1 tot 3 werkdagen.
 - Voor  € 20,00 wordt je bestelling binnen 1 werkdag geleverd, mits voorradig. Is je bestelling vòòr 11:30 uur op een werkdag betaald, dan heb je het in de meeste gevallen de volgende werkdag in huis tussen 8:00 en 12:00 uur!
De meeste spoedleveringen zijn alleen mogelijk bij onze merken: ProAct, Kimood en Kariban. Verzending mogelijk naar Nederland en België.


Alle bestellingen worden met zorg behandeld en wij streven naar uitstekende kwaliteit. Heb je vragen of opmerkingen voor, tijdens of na de bestelling? Laat het ons weten. Wij helpen je graag vooruit.

Levering buiten Nederland
Belgium België: gratis boven € 75,- (excl lokale BTW), anders € 8,26,-  (excl. btw) verzendkosten. Levertijd slechts 1 werkdag na verzending!
Duitsland: gratis boven € 100,- (excl btw) anders € 8,26  (excl. btw) verzendkosten. Levertijd 2 a 3 werkdagen.
Voor orders uit andere landen in Europa is alleen afhalen in Groningen mogelijk.

 

Afhalen in Groningen

Het is ook mogelijk om je online bestelling zonder verzendkosten af te halen in onze Uniwork showroom in Groningen. Zodra de bestelling compleet is ontvang je per email of telefoon bericht van ons (dit valt ook binnen de levertijden die je hieronder vindt). Wacht hier dus zeker even op zodat je zeker weet dat je de hele bestelling direct mee krijgt. 
Het passen van de kleding doe je gewoon thuis; in de showroom is geen verdere service mogelijk. Omruilen is mogelijk bij overleg met de online klantenservice en kan vervolgens weer worden afgehaald.
Let op: Dit is dus alleen afhalen in Groningen. Voor ophalen bij een GLS afhaalpunt in jouw omgeving is wel eerst een normale verzending nodig. Het afhaalpunt geef je tijdens de verzending zelf door.


 

Retourneren en omruilen

Is de ontvangen bestelling onverhoopt niet naar wens? Retourneren van (een deel van) je bestelling is mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst van de zending. Dit is de wettelijke afkoelingsperiode waarin je de aankoop mag proberen (passen) en bekijken.
Naast de retourperiode gelden er enkele voorwaarden:
- Alle artikelen dienen in de originele (en voor zover mogelijk onbeschadigde) verpakking te zitten en alleen zodanig gepast of gebruikt zodat de functie of pasvorm van het artikel is vastgesteld. Bij het langer gebruiken van een artikel of wanneer originele verpakking ontbreekt zal er een waardevermindering worden berekend.
- Aangehechte maatkaartjes of kledinglabels mogen niet zijn verwijderd of losgehaald. Passen is mogelijk zonder deze er af te halen.
- Bedrukte kleding of artikelen kunnen niet retour gestuurd worden.
- De artikelen mogen geen abnormale geur, vlekken, stof of sporen van haar bevatten. Dit wijst op gebruik of onzorgvuldige omgang met de artikelen.
- De artikelen dienen mede om bovenstaande voorwaarde z.s.m. weer netjes ingepakt te worden, bijvoorbeeld in dezelfde ontvangen doos of plastic tas. Plak het geheel netjes dicht met plakband (liever geen ducttape, het moet ook weer open kunnen).
- Gebruik dus nooit alleen maar de productverpakking als omhulsel. Het verzendlabel blijft plakken en maakt de verpakking en daarmee het product onverkoopbaar. Gebruik in geval van schoenen nooit alleen de schoenendoos als pakket, maar doe er altijd iets omheen.
- Het pakket moet op ons adres afgeleverd worden. Wij rijden niet naar afhaalpunten.
- Wanneer aan een of meer retourvoorwaarden niet voldaan is loop je het risico dat je retourzending niet behandeld kan worden.

Verzendkosten
Wij hanteren een duurzaam retourbeleid. De eventuele verzendkosten voor het terugsturen van een artikel zijn daarom voor rekening van de klant. Onze klanten mogen zelf de makkelijkste/goedkoopste manier van verzending naar ons adres kiezen, ook dat is een voordeel. Vaak is dit een PostNL brievenbuspakje (klein formaat) vanaf € 4,15 via PostNL, een basispakket (groot formaat) vanaf € 6,95 (online kopen is het goedkoopst) óf een met postzegels gefrankeerde postzending. Wij verbergen geen verzendkosten in onnodige hoge productprijzen en vragen dus alleen kosten van klanten die zelf willen ruilen.
Het is daarnaast ook mogelijk een retour/omruil in te leveren bij onze showroom in Groningen, maar pas nadat je deze via de webshop hebt aangekondigd (via mail, je account of chat).
Betreft de reden van retour dat het een verkeerde/foutieve levering was? Daarmee bedoelen we dat je een ander artikel hebt ontvangen dan dat je besteld hebt. Dan nemen wij wel de retourkosten voor onze rekening. Neem hiervoor contact op met de klantenservice over de mogelijkheden.

De kosten van een nieuwe GLS verzending (van webshop naar jouw adres) voor het omgeruilde artikel is op onze rekening. Zo houden we samen de kosten van het omruilen minimaal.

Wil je een of meer artikelen retourneren, stuur het dan voldoende gefrankeerd terug naar ons adres:
E-Sportkleding.nl
Wasaweg 4
9723 JD Groningen
Nederland
Volg de track&trace van je zending goed en zorg dat het bij ons op de juiste locatie bezorgd wordt. Bij vragen, stuur ons een e-mail. We zijn telefonisch minder bereikbaar in deze periode.

Je kunt gebruikmaken van het retourformulier dat in de meegeleverde pakbon verwerkt zit. Vermeld het nummer van de retourreden per artikel en eventueel een andere maatkeuze wanneer je hetzelfde artikel wilt omruilen. Vermeld je geen omruil, dan wordt het artikel verwerkt als terugbetaling.
Dit alles mag eventueel ook op een los briefje, vermeld dan wel minimaal het ordernummer van de bestelling en je keuze.
Optioneel kun je gebruikmaken van het algemene standaard retourformulier voor herroeping, maar dit is niet noodzakelijk.

Retouropties:

Terugbetaling 
In het geval van een retournering/terugbetaling zullen wij het betreffende bedrag binnen enkele werkdagen of tot maximaal een week na ontvangst terugstorten. Betalingen terugstorten doen wij om veiligheidsredenen alleen op dezelfde rekening of betaalmethode als waarmee betaald werd.
Graag vernemen wij ook, indien mogelijk, de reden van retour zodat we eventuele mankementen kunnen beoordelen. Was het product te groot, te klein, of viel de kwaliteit of pasvorm tegen? Dit is nuttige informatie voor ons en onze klanten, dus schrijf er gerust wat bij.

Omruilen andere maat
Een kledingstuk ruilen voor een andere maat is bij ons mogelijk. Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat een kledingstuk onverhoopt niet goed past, bij veel sportshirts hebben we dan ook de melding staan dat het klein uit kan vallen. Check of de andere maat te bestellen is van jouw artikel en schrijf deze op het papier. Na binnenkomst van de retournering wordt deze binnen enkele werkdagen verwerkt en daarna gaat er, afhankelijk van onze voorraad, opnieuw een levertijd in zoals bij de oorspronkelijke bestelling. Een omgeruild artikel wordt vervolgens op onze kosten verstuurd met GLS. Je krijgt een mail zodra de omruil onderweg is.

Omruilen ander product
Ruilen voor een ander product of type is meestal omslachtig vanwege betalingsverschillen en het ontbreken van een nieuwe factuur van de gewijzigde aankoop. Wil je toch een ander product ontvangen? Ons advies is om dan een nieuwe bestelling te plaatsen in onze webshop en de oude bestelling retour te sturen binnen de retourperiode. Zo heb je ook sneller het gewenste product in huis en de betaling van de vorige bestelling krijg je z.s.m. terug na binnenkomst van de retour.

We hopen hiermee een helder retourbeleid te hebben.
Bij verdere vragen kun je elke werkdag contact opnemen met onze klantenservice per mail of telefoon.


Let op: Bij retouren zonder duidelijke vermelding van een geldig ordernummer en/of het ontbreken van de gewenste behandeling (terugbetalen of omruilen) zal de verwerkingstijd oplopen. Wanneer niet aan een of meer retourvoorwaarden voldaan is, dan wordt de retour mogelijk niet in behandeling genomen.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »